beats by dre cheap

Kako imati idealnu tjelesnu težinu?


Mnogim ljudima je vjerojatno muka čim ugledaju ovaj ili sličan naslov. Razloga tome ima mnogo, ali time se trenutno neću baviti. Pisanje ovog članka ima svrhu pomoći svim ljudima koji žele pomoć, ali i da odgovori na neka pitanja koja si ljudi postavljaju, a ne znaju odgovor na njih.

Image and video hosting by TinyPic

Što se uopće smatra idealnom tjelesnom težinom?

Da odmah na početku razjasnim, to je za svaku osobu individualno, s obzirom na to da je svatko drugačije građen i ima različite navike. Opće je poznato da nisu rijetki slučajevi da se potpuno pogriješi u slobodnoj procjeni nečije težine na temelju izgleda i građe, jer svakome se težina na različit način raspoređuje unutar tijela. No, bez obzira na to, svatko otprilike može sam sebi procijeniti normalnu, idealnu tjelesnu težinu na temelju ITM-a.

Sigurno svi ili većina znate za ITM – indeks tjelesne mase. ITM je odnos težine tijela i visine, a izračunava se tako da se težina u kilogramima podijeli sa kvadratom visine u metrima. Za jednostavniji prikaz, to prikazujem formulom:


Često se vlastita ili tuđa tjelesna masa procjenjuje samo na temelju izgleda i estetskih stereotipa koje je stvorilo društvo, no puno je bolje i točnije određivati i procjenjivati tjelesnu masu na ovakav način.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) postavila je kriterije za procjenu tjelesne mase na temelju ITM vrijednosti, a kriteriji su sljedeći:

ispod 18,5 = pothranjenost
18,5 - 24,9 = poželjna težina
25,0 - 29,9 = povećana težina
30,0 - 34,9 = I. stupanj pretilosti
35,0 - 39,9 = II. stupanj pretilosti
iznad 40 = III. stupanj pretilosti

Ovi bi kriteriji svakome trebali biti barem temelj da znaju na čemu su, trebaju li raditi promjene na svojoj težini i kakve. Nažalost, veliki postotak današnje populacije, pogotovo mladih, ignorira zdrava mjerila. Posljedice tome su dvije krajnosti: s jedne strane, sve više ljudi je pretilo, dok, s druge strane, mnogo mladih (s naglaskom na ženski rod) obolijeva od anoreksije ili bulimije, što je posljedica povođenja za stereotipima koje su postavile premršave manekenke, reklamne agencije i televizijske kuće. Ali to je već tema za drugi članak…

Ako imam idealnu težinu, kako je mogu održati?

To zaista nije neki problem. Ako si siguran da je tvoja težina u ravnoteži sa tvojom visinom te da se slaže sa kriterijem idealne težine na temelju tvog ITM-a, tada se samo moraš pridržavati nekoliko jednostavnih pravila.

Prije svega, tvoja prehrana trebala bi biti raznolika, te bi trebala sadržavati dovoljno svih hranjivih i potrebnih tvari – bjelančevina, ugljikohidrata, vitamina, minerala, željeza, pa čak i masnoća, koje su nam također potrebne.

Da bi metabolizam zadržao svoj kontinuitet, potrebno je piti najmanje 1,5 do 2 litre vode na dan, što ubrzava probavu i razgradnju hrane u želucu. Uzimanjem dovoljno tekućine (uz vodu, i kuhanih čajeva te prirodnih sokova), metabolizam stalno radi i tako je mogućnost debljanja mnogo manja nego kod ljudi koji u tijelo unose vrlo malo tekućine. Gazirana bezalkoholna (a i alkoholna) pića nisu zdrava za organizam te ih je preporučljivo piti u što manjim količinama.

Slobodno se zasladi. Uzimanjem slatkoga (čokolada, bomboni, keksi) u normalnim i manjim količinama nitko se neće udebljati, kakav god njegov metabolizam bio. Puno ljudi je zbog neželjenog debljanja uvjereno da ne smiju ni pogledati slatko, a zapravo nam malo slatkog nekoliko puta na tjedan ne može štetiti, već samo koristiti, kako zbog unosa potrebnog šećera, tako i zbog našeg vlastitog raspoloženja.

Kretanje i rekreacija od velike su važnosti za održavanje vitkosti i forme. Ako smatraš da je tvoja težina na mjeru, tada je dovoljno samo par puta tjedno trčati (u vremenu prilagođenom vlastitim sposobnostima), voziti biciklu, rolati. Tako ćeš postići pokretljivost i formu, a težina će ostati podjednaka kao i do tada. Isto tako, ako želiš ojačati svoje tijelo i mišiće, možeš se upisati na fitness, u teretanu, a za cure su korisni i pilates tečajevi. Samo zapamti da rezultati ne dolaze preko noći, nego nakon tri mjeseca ili više kontinuiranog i pravilnog rada.

Image and video hosting by TinyPic

Kako doći do idealne težine?

Težinu tijela nužno je mijenjati u slučaju ako tvoj ITM pada ispod 18,5 ili ako prelazi 23 (za žene) do 25 (za muškarce).

Pothranjene (premršave) osobe mogu biti takve iz dva razloga: zbog smanjenog unosa hrane u tijelo ili zbog jednostavno jako brzog metabolizma (pa se zato nikako ne mogu udebljati).

Kod prirodno mršavih ljudi to je uglavnom genetski, vjerojatno je jedan od roditelja prirodno mršav i ne deblja se. To je normalno i uglavnom nije štetno (dok ne padne ispod krajnje granice mršavosti, ali tada već problem rješava liječnik).

Kod ljudi koji ne unose dovoljno hranjivih tvari u tijelo situacija je nešto drugačija. Ne bi trebao postojati toliko jak razlog da osoba u sebe ne unese potrebnu količinu hrane da bi dostigla i održavala neku idealnu težinu. U ovakvom je slučaju nužno mijenjati prehranu na slijedeći način: treba se uvesti više obroka (uz doručak, ručak i večeru uvesti i međuobroke), hrana bi trebala biti hranjiva, raznolika i bogata bjelančevinama, kalcijem, ugljikohidratima, vitaminima, mastima, mliječnim proizvodima i mesom. Nakon više tjedana obogaćene i raznolike prehrane, pothranjena bi osoba trebala dobiti na masi u tijelu. Za jačanje slabog i mršavog tijela također su korisni teretana, fitness, rekreacija ili pilates, zavisno o svačijem izboru.

Pretilim osobama indeks tjelesne mase prelazi 23 ili 24 kad se radi o ženama (to ne vrijedi za trudnice) i oko 25 kad se radi o muškarcima (osim kad je riječ o body builderima, kod kojih veliku ulogu u težini ima mišićna masa).

Mediji su odradili mnogo kampanja reklamirajući razne sprave, tablete ili programe za mršavljenje, no ništa od toga nije baš tako kako je prikazano. Nijedan program vježbanja ni sprava za vježbanje neće biti učinkoviti ukoliko taj rad nije paralelan sa određenim promjenama u prehrani, a tablete su neprirodne i njima se nikako ne može smršaviti baš na poželjnom mjestu ili sa poželjnim posljedicama.

Pretilim osobama je težina uvećana (osim ako nije genetski naslijeđena) zbog unosa loše, nezdrave, slatke i masne hrane u tijelo kroz duži period vremena. Vrsta i količina hrane koja se unosi u tijelo mora se mijenjati, a najvažnije je smanjiti unos 'junk' hrane, masne hrane, pržene u ulju, crvenog mesa, jako masnih mliječnih proizvoda, bijele masti i puno slatkiša, ili u potpunosti prestati sa unosom istoga. Postoji toliko ukusne i zdrave hrane kojom se lako zamijeni ovo što sam upravo navela. Što se prehrane tiče, nju može odrediti i liječnik te propisati određene obroke i količinu obroka. Također, veoma je važno unositi najmanje dvije litre vode u tijelo kako bi metabolizam brže i lakše radio.

Pogrešan potez pri mršavljenju su radikalne dijete (kod kojih hrana postaje neraznolika) ili, još gore, gladovanje. Time se ne postiže baš ništa. Najbolji rezultati se pojavljuju nakon drugačijih, zdravijih navika u prehrani.

Uz pravilnu prehranu potrebno je što više se kretati i biti u formi. Naime, ako se pomoću nove, promijenjene i pravilnije prehrane masa i težina počnu smanjivati, i više je nego potrebno mnogo se rekreirati, a možda i ojačati tijelo (da se salo troši, a stvori mišićna masa), jer mršavljenjem (pogotovo kad je u pitanju dosta brzo mršavljenje i veća promjena težine) mogu nastati i strije te višak nezategnute kože. Zbog toga je nužno biti u formi, često se kretati i ojačati tijelo da ne bi došlo do ovoga.

Kada je riječ o mršavljenju sa velike težine na manju, najbolje je cijelo vrijeme biti u dogovoru sa liječnikom, koji najbolje zna što je dobro za određeni slučaj. Uz ove promjene i poteze koje sam dosad navela, te uz liječničku pomoć ako je nužna, rezultati će kroz neko vrijeme doći na vidjelo.

♥ My dreams are coming true♥
http://usamljenosrce.blogger.ba
22/10/2008 11:29